Image module

Tretman kanala korijena (koji se naziva i endodoncijom) je potreban kada je zubna pulpa povrijeđena ili inficirana karijesom. Ova infekcija, kroz kanal korijena, se može proširiti u kost. To može dovesti do otoka i do toga da se zub mora izvaditi. U rijetkim slučajevima, toksini iz bakterija mogu se proširiti kroz tijelo preko krvotoka. Zbog toga trajno zapaljen zub može imati negativne efekte na različite organe. Naši stomatolozi mogu da obave liječenje kanala korjena kako bi sanirali infekciju i spriječili dalje širenje. Intervencija se radi u lokalnoj anesteziji. Koristeći nove tehnike i najsavremeniju opremu, intervencija je bezbolna, laka i traje koliko i plombiranje zuba.

Nije. Zahvaljujući modernoj anesteziji i metodama lečenja, liječenje kanala korijena su bezbolna.  U retkim slučajevima, nakon liječenja može se osjetiti blagi bol prilikom zagriza. Takav bol je kratkotrajan. Ukoliko je neophodno, može se uzeti i neko sredstvo za ublažavanje bolova.

Mogući prvi znaci pulpitisa su povremena preosjetljivost zuba na hladno i toplo. Ali, ovi simtomi mogu da upućuju i na neke druge probleme sa zubom. U kasnijoj fazi, zapaljenje je često povezano sa jakim i ponekad iznenadnom zuboboljom.  Ukoliko se u ovoj fazi  zapaljenje ne liječi, infekcija može da se proširi na vilicu, uzrokujući gnojni i bolni otok.  Međutim, moguće je i da izostanu simtomi, tako da pacijenti možda neće ni znati da imaju problem.

Na prvom sastanku se uklanjaju inficirana pulpa i bakterije, a apscesi koji mogu biti prisutni se dreniraju. Čišćenje kanala i drenaža se ponavljaju u narednim posjetama nakon čega se u zub stavlja privremeno punjenje.

Kada je infekcija očišćena, zub će trajno biti ispunjen biokompatibilnim antibakterijskim materijalom a potom i zatvoren kompozitnom plombom ili krunicom.

Terapija kanala može biti zahtjevna procedura zbog mogućih varijacija korjenskih kanala, njihovih ponekad brojnih grana i često vrlo fine strukture.  Zahtijeva iskustvo, brigu i upotrebu savremenih tehnologija i procedura.

U prošlosti, zub kod kojeg je liječen kanal postajao je tamniji nakon terapije. Međutim, sa savremenim tehnikama to se obično ne dešava. Ako se promjena boje dogodi, postoji nekoliko tretmana za vraćanje prirodnog izgleda zuba.

Terapija kanala korijena je obično veoma uspješna. Ali, ako se ipak desi da se infekcija vrati, terapija se može ponoviti.

Alternativa je da izvadite zub. Ne preporučuje se da inficirani zub ostane u ustima. Iako bi neki pacijenti preferiraju vađenje zuba, ipak  je najbolje probati sa kanalnom terapijom kako bi se imalo što više prirodnih zuba.

Pošto je uklonjen središnji dio zuba, zub postaje krhkiji i strukturno slabiji. Zavisno od preostale zubne supstance, može biti potrebna krunica, kako bi se spriječila fraktura zuba. Krunica djeluje kao zaštitna kaciga kako se zub ne bi polomio usljed pritiska.

Zubi nakon liječenja kanala, tretiraju se kao i svaki drugi zub. Ipak, treba imati u vidu da su ovakvi zubi krhkiji i biti malo pažljiviji prilikom konzumiranja čvršće hrane.

Posjetite nas

Vasa Raičkovića 15a, Podgorica